Jak napisać newsa na stronę?
dobrze 😉
i szybko:)- tak – news po kilku dniach już nie jest newsem. Staraj się aby miał on jak najwięcej wiadomości szczegółowych. Kto, kiedy, gdzie i ….po co 😉
Rozwiń troszkę swoje wypowiedzi – jedno zdanie to …jednak troszkę za mało.
Pamiętaj aby się podpisać.
Jak przesłać zdjęcia do artykułu lub do galerii?
Przesyłając zdjęcia na stronę postaraj się nie wysyłać ich prosto z aparatu. Zmniejsz je do wielkości 800x600pix. Jest to odpowiednia wielkość aby wyświetlać ją w internecie i nie zamula strony ( a także przeglądarek). Poza tym w jednym mailu zmieścisz ich więcej 😉
Przydatny może być mały, prosty programik Fotosizer – do pobrania – który zrobi wszystko za Ciebie.
Przesyłając zdjęcia do galerii możesz zwiększyć wielkość np do 1800pix na dłuższym boku (jest to wielkość idealna do naszej galerii)
PAMIĘTAJ!
Metoda harcerska poprzez swoją pośredniość i wykorzystanie wielu narzędzi animacyjnych jest wielokrotnie niezrozumiała dla obserwujących ją z zewnątrz osób. Wymaga to od nas większej staranności w budowie przekazu, czym był obóz, co się na nim działo, jaki miał cel.
Odwołując się do Waszego poczucia estetyki i wrażliwości, prosimy o nadzór nad publikowanymi treściami Waszych jednostek. Zalecamy nie publikować zdjęć lub filmów, na których uczestnicy są:
– w kostiumach kąpielowych lub innych strojach eksponujących negliż (chrzty, kąpiele);
– z imitacją broni palnej (rekonstrukcje, gry historyczne), wyjątkiem są zajęcia paintbollowe lub zajęcia ze strzelectwa sportowego;
– całują się lub są w innych sytuacjach intymnych (śluby obozowe);
– w sytuacjach zagrażających ich zdrowiu lub naruszających higienę (niezdrowe jedzenie, zajęcia wspinaczkowe bez asekuracji lub odpowiednich zabezpieczeń, pojedynki bez ochraniaczy).
Oficjalne strony harcerskich jednostek w swoich obozowych relacjach powinny stawiać nacisk na podstawy harcerskiego wychowania: braterstwo, służbę, pracę nad sobą, być odzwierciedleniem innowacyjnego harcerskiego programu opartego na metodzie harcerskiej. Wspólnymi siłami budujmy obraz ZHP, jako miejsca przyjaznego dla młodego człowieka, bezpiecznego, a przede wszystkim – wychowawczego.
Jak zrobić taki fajny system zgłoszeń na biwak?
Napisać do admina – on zrobi za Ciebie 🙂
ale… on niestety nie jest jasnowidzem i nie zgadnie jakie dane są Ci potrzebne.
Wyślij mu jakiegoś newsa o imprezie którą organizujesz (najczęściej powiela się newsa ze strony hufca)
Dzięki temu ktoś wchodząc na zgłoszenie będzie od razu wiedział o co chodzi.
Podaj też jakie dane będą Ci potrzebne od uczestników imprezy:
Imię
Nazwisko
PESEL
Numer członkowski itd…
to standard – ale możesz też zbierać np. skany zgód rodziców albo prosić uczestnika o jakiś opis – żaden problem.
Pamiętaj że istnieje też możliwość pól wyborów ( np. przy kursach, przy wyżywieniu)
Ustal też i podaj jaka jest dopuszczalna liczba uczestników ( i czy ma być tworzona lista rezerwowa po przekroczeniu limitu zgłoszeń)
Ustal termin od kiedy do kiedy mają być zbierane te dane (można podać nawet godzinę np. 23.59)
Jeśli masz – podeślij jakiś obrazek, zdjęcie – zawsze to ładniej wygląda.
Przykładowy formularz dostępny jest tutaj
Po zakończeniu zbierania zgłoszeń wyślę do Ciebie plik exel z danymi (przypomnij mi 🙂 )
W każdej chwili możesz też wysłać do zgłoszonych już wiadomość zbiorczą.
————————-
W razie czego pamiętaj że zawsze możesz się ze mną skontaktować 😉
phm. Marcin „Baton” K0NIECZNY HR
admin@dabrowagornicza.zhp.pl