Minima stron WWW w ZHP
- Wszystkie strony (serwisy, witryny itp.) internetowe jednostek organizacyjnych ZHP muszą spełniać wymagania niniejszych regulacji.
- Na każdej stronie WWW w widocznym miejscu musi znaleźć się logo ZHP umieszczone zgodnie z zasadami jego publikacji oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP.
- Wszelkie znaki ZHP należy umieszczać na stronach w sposób zgodny z Identyfikacją Wizualną ZHP.
- Nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, Statutem ZHP oraz z dobrymi obyczajami, treści o charakterze politycznym, a w tym w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych, o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianymi polskim prawem pozwoleniami.
- Strona powinna być poprawnie wyświetlana we wszystkich wiodących przeglądarkach oraz
w przeglądarkach z wyłączoną obsługą JavaScript i nie wyposażonych w plugin Flash. Należy unikać odstępstw od standardów wyznaczanych przez W3C. Zaleca się, by ze strony można było korzystać na urządzeniach mobilnych. - Informacje zawarte na stronie powinny być czytelne, napisane zgodnie z normami językowymi oraz znajdować się w miejscach pozwalających na łatwe i intuicyjne ich odszukanie.
Minima zawartości serwisów WWW jednostek ZHP
Zastęp, patrol, drużyna, szczep
- Strony zastępów, patroli, drużyn, szczepów, kręgów, związków drużyn, klubów specjalnościowych itp. jednostek ZHP działających zazwyczaj w hufcach muszą zawierać m.in. następujące elementy:
- pełna nazwa organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP” (pełna nazwa widoczna przynajmniej na stronie głównej),
- pełna nazwa jednostki wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej,
- logo ZHP oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP,
- imię nazwisko, stopień prowadzącego jednostkę,
- miejsce działania (np. szkoła), adres, telefon,
- osoby odpowiedzialne za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu,
- aktywny kontakt e-mail.